booket booket .

booket

روش شناسي

بسياري از افراد مي توانند بدون آموزش هاي گسترده، آن را درك و استفاده كنند. متأسفانه شركتها اغلب اين نوع استراتژي را از جهتي خطرناك مي دانند و از اين مي ترسند كه اطلاعات ارزشمند خود را در اختيار ديگران قرار دهند، بدون اينكه مطمئن باشند در ازاي آن چيزي دريافت مي كنند. به همين علت است كه بسياري از شركت ها صرفا به روش هاي سنتي بازاريابي انكا مي كنند. 

با خريد كتاب راهنماي بازاريابي محتوايي درباره ي روش شناسي بيشتر بدانيد.

بسياري از كارمندان هنوز براي بازاريابي مدرن آمادگي ندارند، اين كتاب قصد دارد روش هاي نوآورانه و راه حل هاي بازاريابي محتوايي را، بر اساس مدل هايي كه امتحان خود را پس داده اند، ارائه كند تا كسب وكارهاي كوچك و متوسط با استفاده از آنها بتوانند ميزان عملكرد و نواوري خود را افزايش دهند | در حال حاضر بنا بر بافته هاي تحقيق با بهترين شيوه هاي در صنعت بازاريابي، فقدان مجموعه اي از اصول اثبات شده مؤثر در بازاريابي محتوايي احساس مي شود. هنوز هيچ بازار نظام يافته اي براي خدمات بازاريابي محتوايي وجود ندارد. شركت ها و پورتال هاي بازاريابي فقال عموما هدفشان استراتژي هاي بازاريابي استاندارد و اثبات شده است و تكنيك با تجربه با مدل هاي كسب و كار عملي براي بازاريابي ارائه نمي كنند.

تحولات اخير در زمينه پخش آنلاين و مطالب آموزشي تعاملي، استفاده از روش بازاريابي محتوايي به شكل هاي بسيار پويا و پيچيده را امكان پذير مي كند. بنابراين، متخصصان بازاريابي كارفرمايان و كسب و كارهاي كوچك و متوسط و كارمندان آن ها بايد قبل از شروع هرگونه فعاليت تجاري، استراتژي بازاريابي محتوايي خود را با دقت بررسي كنند. ۳-۱

روش شناسي كتاب بازاريابي محتوايي با توضيحي درباره مفهوم بازاريابي محتوايي و چگونگي تحول آن و ارتباط آن با ديگر شيوه هاي بازاريابي و استراتژي ها و ابزارها، اهداف و مزايايي امروزي آن شروع مي شود . در مرحله دوم، نويسندگان درباره شيوه هاي فعلي بازاريابي، پژوهشي جهاني انجام دادند و در آخر، تازه ترين تحولات و چگونگي استفاده از آنها و همچنين استفاده كنندگان را بررسي كردند. همچنين راهبردها و بهترين شيوه ها را شناسايي و از طريق پژوهش هاي موردي مستند كردند

تاكتيكها و ابزارهاي خاص به طور عميق بررسي و توانايي هاي متناسب با اهداف مختلف، گروه هاي هدف و شيوه هاي توزيع محتوا، نحوه انجام بازاريابي محتوايي، چگونگي ارزيابي نتايج آن، درس هاي گرفته شده، اشتباهات اجتناب پذير و برخي شيوه هاي موفق شناسايي شده اند.

اطلاعات مربوط به آگاهي از بازاريابي محتوايي، نيازها، مهارتها و تخصص ها و استفاده از كسب و كارهاي كوچك و متوسط


برچسب: انتشارات، نشر، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۰:۴۵ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

ريسك كردن

قسمتي از متن كتاب نترس باش را در ادامه مشاهده مي‌كنيد. براي خريد كتاب نترس باش به سايت نشر برايند مراجعه نماييد. 

هفتم: براي تعالي، ريسك را در آغوش بگير 

 

اگر هنگام كار با هيئت مديره شركت هاي سنتي، از آنها درباره اشتياق به ريسك كردن بپرسين چهره شان در هم مي رود و از ناراحتي روي صندلي پيچ و تاب مي خورند. اين اتفاق حتي در سازمان هايي كه قصد بازآفريني خودشان را دارند، رخ مي دهد. افراد كمي پيدا مي شوند كه حاضرند ريسك كنند. به جاي آن اغلب ميشنوم كه افراد مي پرسند: «چگونه مي توانم ريسك را به حداقل برسانم يا از بين ببرم؟»

اما چه مي شود اگر واژه «ريسك» را با اصطلاح «تحقيق و توسعه» جايگزين كنيم؟ وقتي تصويرمان از ريسك را از عملكردي بدون انديشه و بي ملاحظه به روندي آگاهانه و تعمدي و تدريجي تغيير دهيم، ترس ناشي از آن كاهش مي يابد و به جاي آنكه ريسك كردن فرايندي حياتي باشد، به جزئي از فرايند اكتشاف تبديل مي شود.

مغز ما طوري تنظيم شده است كه از ريسك كردن بپرهيزد. در آغازين روزهاي زندگي بشر، خطر فيزيكي هميشه و همه جا وجود داشت، بنابراين مغزمان به گونه اي طرح ريزي شد تا به ما بگويد چه زماني بايد فرار كنيم يا بمانيم و بجنگيم. امروزه ما بايد مغز خود را با پرسيدن سؤالاتي همچون: «نكته منفي ريسك چيست؟ نكته مثبت ريسك كردن چيست؟ و نكته منفي اقدام نكردن چيست؟ » آموزش دهيم

گاهي اوقات، قبل از شيرجه زدن در آب بهتر است پاي خود را كمي خيس كنيم؛ اين بهترين راه براي آزمايش ايده هاست. در كار با سازمان هاي ريسك گريز، اغلب توصيه مي كنم كه سرمايه گذاري محدودي انجام دهند و براي آزمايش ايده هاي خاص، تنها يك درصد از بودجه خود را در نظر بگيرند. با اين روش، ريسك كردن ديگر ترسناك نخواهد بود و به يك پروژه تحقيقاتي براي توسعه كسب و كار بدل خواهد شد.

وقتي با مديران اجرايي شركتهاي خصوصي صحبت مي كنم، آنها خيلي سريع به اهميت تحقيق و توسعه به منزله شاهرگ حياتي شركت هاي نواور اشاره مي كنند. بله، صحيح است؛ هنگامي كه مي خواهيد كشف كنيد كدام روش مناسب است و كدام نيست؛ برخي شيوه ها با شكست مواجه مي شود. اما همان طور كه انيشتين گفته است: «تا زماني كه به تلاش كرد. ادامه دهيد، هرگز شكست نخواهيد خورد.» اين جمله انيشتين درباره اجراي برنامه، توسعة با شروع هر حركتي صادق است. من اغلب از فعالان اجتماعي مي شنوم كه اعتراض . اما سرمايه لازم براي تحقيق و توسعه را نداريم.» واكنش من به اين گونه افراد، يادآوري يكي از بزرگترين كارآفرينان عصر حاضر، يعني استيو جابز است.

 

برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۷:۱۸ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

سختي بكش!

قسمتي از متن كتاب نترس باش را در ادامه مشاهده مي‌كنيد. براي خريد كتاب نترس باش به سايت نشر برايند مراجعه نماييد.

ششم: سختي بكش!

در بالاي تيرك تلفن، دودستي ميله را چسبيده بودم و به مربي ام كه ده متر پايين تر قرار داشت نگاه مي كردم. با حسي از نااميدي و شرمندگي فرياد زدم: «فكر نمي كنم بتوانم اين كار را انجام دهم. اما در رويدادي هيجان انگيز و ماجراجويانه ثبت نام كرده بودم. گروهي شش نفره بوديم و وقتي مربي پرسيد كه چه كسي حاضر است نفر اول باشد، من دستم را بلند كرده بودم. اما حالا زياد مطمئن نبودم كه بتوانم اين كار را انجام دهم! اهدفمان بالارفتن از يك تيرك تلفن ده متري بود و سپس بايد ده متر ديگر را به صورت افقي راه مي رفتيم و برمي گشتيم و بعد پايين مي آمديم، چنين ماجراجويي ها بسيار پرخطرند. چند دقيقه اي در بالاي اولين تيرك ايستادم و همان طور كه هم گروهي هايم به من خيره شده بودند، قلبم به  تپش و زانوانم به لرزش افتاده بود. قلاب كوهنوردي به من وصل شده بود و وضعيت ايمني داشتم، اما با فكر برداشتن اولين قدم روي تيرك باريك، در جاي خودم خشكم زده بود. اشكم داشت در مي آمد اما خودم را كنترل كردم و دوباره گفتم: «من واقعا فكر مي كنم نميتوانم اين كار را انجام بدهم.»

مربي ام به من گفت: «اما مي تواني امتحان كني.» اگر بخواهم صادقانه بگويم، اين چهار كلمه زندگي من يا حداقل ذهنيت من را در سالهاي پيش رو تغيير داد. مي توانستم امتحان كنم. اگر زمين مي افتادم با شكست مي خوردم چه ميشد؟ من به كمربند ايمني كوهنوردي (هارنس) متصل بودم. اما نمي خواستم كسي باشم كه تسليم مي شود و پايين مي آيد. مي خواستم با ترس هايم روبه رو شوم و نتايج آن را هرچه كه مي خواهد باشد، بپذيرم.

اولين قدم را روي تيرك برداشتم، بعد يكي ديگر و باز هم يكي ديگر، به آرامي و با كمي تلوتلوخوردن طول تيرك را طي كردم. در يك سوم پاياني مسير، داشتم تعادل خودم را از دست ميدادم كه همان موقع صدايي از پايين شنيدم كه مي گفت: «تو مي تواني، متمركز بمان و ادامه بده !» ايستادم تا تعادل خودم را حفظ كنم. در بلندي، روي تيرك ايستاده بودم و از اولين چيزي كه مي توانستم بگيرمش حداقل سه متر فاصله داشتم. نفس عميقي كشيدم و ادامه دادم احساس مي كردم كه از برخي جوانب، قدمهاي بعدي، يعني قدم هاي بعد از تلوتلوخوردن خيلي چالش برانگيزتر از قدمهاي نخستين بود.

 

برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۴:۲۸ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

كسب و كار شركت خود را بررسي كنيد

بازاريابي محتوايي فقط در صورتي توجيه پذير است كه اهداف شركت را محقق كند و كسب و كار شركت خود را بررسي كنيد درباره كسب وكار حرف مي زنيم، منطقي ترين هدف وجود يك شركت، سوداوري ار احتمالا اهداف مكمل ديگري نيز وجود دارد؛ مثل عرضه بهترين محصولات به بازار يا داشت بيشترين سازگاري با محيط زيست؛ اما داشت سود و درآمد در شركت نيز ضرور اگر شركت سودي نداشته باشد، دير يا زود منحل مي شود يا شركت قدرتمندتر ديگر خريداري مي كند.

تنها گزينه براي سود آوركردن شركت، فروش محصولات يا خدمات آن است. اين فرد لازم براي پرداخت حقوق كارمندان و ديگر هزينه ها، مثل بازاريابي و تجهيزات و ماليات ا مي كند. سود شركت در صورتي بيشتر است كه درآمد بيشتر يا هزينه ها كمتر باشد.

كسب و كار شركت خود را با خواندن كتاب راهنماي بازاريابي محتوايي بررسي كنيد

يكي از هزينه هاي مهم شركت هزينه هاي مربوط به بازاريابي و فروش است. درع ا به علت درآمدي كه توليد مي كند، كاركرد بسيار مهم شركت نيز هست، مشكل بارز بازار بار هزينه زيات معرفي محصولات به مراجعان و ايجاد علاقة لازم براي فروش است. با هدف ديگري نيز دارد و آن اينكه مراجعان احتمالي را متقاعد كنيم از ميان ديگران، خدمات ما را انتخاب كنند. اين تلاش و بودجه، اغلب بعد از معامله به هدر مي رود. براي جلي از بروز اين اتفاق، شركت ها بودجه كلان بازاريابي و فروش خود را صرف فروش به مراجعان فعلي مي كند

بازاريابي محتوايي روش هاي موثر و اغلب كم هزينه اي را براي يافتن مراجعان جديد علاقه مند به محصولات و خدمات ما وعده مي دهد و به آنها آگاهي مي بخشد. اين آگاهي و رابطه طولاني سرانجام مراجعان را براي خريد محصولات ما متقاعد مي كند. فرصتي نيز براي برقراري روابط پايدار و درگيري مراجعاني به وجود مي آورد كه از كسب وكار ما حمايت خواهند كرد. بنابراين بازاريابي محتوايي مؤثر هزينه هاي بازاريابي و فروش را كاهش مي دهد و به ما كمك مي كند روابط پايداري با مراجعان خود برقرار كنيم و درباره فعاليتهاي كسب و كار خود از آنها بازخوردهاي

صادقانه دريافت كنيم.

 

برچسب: انتشارات، نشر، معرفي كتاب.ديجيتال ماركتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۲:۲۶ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

حالا برو و قلمروي شجاعت را پيدا كن

در ادامه بخشي از متن كتاب نترس باش را مشاهده مي‌كنيد.

دهم: حالا برو و قلمروي شجاعت را پيدا كن

حقيقت اين است: نتايج بزرگ در محدوده امن به دست نمي آيد. اين حقيقت در زندگي شخص و نيز در زندگي حرفه اي صادق است. اما «قلمروي شجاعت» جايي است كه اغلب كارها هيجان انگيز رخ ميدهند. شما ممكن است براي كشف راه درست نياز داشته باشيد ريسك حساب شده و يا آزمايش هايي انجام دهيد، اما صرف نظر از نحوه انجام كار، شروع آزمايش بدون آگاهي از نتايج خروجي، به شجاعت نياز دارد.

مارجي وارلا در كتاب خود، دست از محتاط بودن بردار، مفهوم جديدي به نام انتقال از مدل ذهني ترس به شجاعت را معرفي مي كند. او مي گويد اين فرايند با چالش اوليه يعني شناخت دليل ترس» آغاز مي شود. به عبارت ديگر، شجاعت لازم براي انجام دادن كارهاي جسورانه زماني حاصل مي شود كه شما به شناخت لازم از خود و اولويت هايتان دست يافته باشيد، وارل همچنين در كتاب خود به اين نكته اشاره مي كند كه تحقيقات انجام شده در دنيا نشان مي دهند كه تقريبا ۵۰ درصد از نيروي كار از اهميت كاري كه انجام ميدهند، اطلاع ندارند. شما نمي توانيد دستاورد بزرگي در زندگي خود داشته باشيد، مگر اينكه چيزهايي را كه برايتان اهميت دارد دنبال كنيد.

در اين دنياي هدف محور فكر كردن به موفقيت به عنوان جايگاهي كه در آن احساس راحتي مي كنيد، بسيار آسان است. براي بسياري از مردم، ماندن در يك مسير مشخص خسته كننده است. در دوران س ختي، انسان مي تواند به اميد پايان يافتن نگراني ها به آساني صبر كند. اما اگر شما در تلاش براي ايجاد تغييرات جسورانه در دنيا هستيد، بايد به حركت رو به جلوي خود ادامه دهيد.

تلاش مداوم است كه براي شما امتياز مي سازد. اما اين بدان معنا نيست اولين كاري را كه به ذهنتان مي رسد انجام دهيد. با مشاهده كردن شروع كنيد. هر جايي كه شاهد تلاشي جسورانه بوديد، به آن توجه كنيد و هر روز كارهاي جسورانه كوچكي انجام دهيد. وقتي كار كوچكي را كه فكر مي كرديد از عهده آن برنمي آييد، انجام دهيد، قوي مي شويد و براي تلاش جسورانه بعدي آماده خواهيد شد. آزمايش هاي بسياري در جهان ما انجام ميشود. در اين دنياي پرسرعت گاهي نمي توانيم براي يك تحقيق سي ساله يا آزمايش كور صبر كنيم. نمي توانيم منتظر بهترين موقعيت بمانيم، به محض اينكه آزمايشي را تمام مي كنيم، بايد به آزمايش بعدي فكر كنيم و اين گونه روشي خاص كار خواهد كرد.


برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۵:۴۵ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

روحيه پايين

قسمتي از متن كتاب لازم نيست ديوانه وار كار كني برآيند را مشاهده مي‌كنيد. 

روحيه پايين

 در اغلب شركتها تعادل بين كار و زندگي ساختگي است. به اين دليل كه تعادل برقراري بين آنها سخت است و ظاهرا چون هميشه زور كار مي چربد، وزن زندگي كمتر است، كه اين نمي توان تعادل دانست.

تعادل، يعني بده بستان و در شركتهاي معمولي، اين دادن و گرفتن يعني زندگي هموارد بدهكار است و كار همواره بستانكار. اگر كارتان راحت تر مي تواند يك روز تعطيل آخرهفته شما بگيرد و زندگي نمي تواند يك روز وسط هفته را براي خود داشته باشد، يعني هيچ تعادلي بينشان

وجود ندارد.

اگر در هفت روز هفته و در طول روزهاي كاري، كار مالك بيشتر ساعتهاي بيداري شما است (حداقل ۵ روز)، يعني بخش زندگي شخصي تان مي لنگد. مشكلي نيست هر چيزي در زندگي بهايي دارد، اما باز هم مي گويم كه ۵ روز خيلي زياد است.

خيلي ساده است. اگر شما از دوشنبه تا جمعه كار مي كنيد، تعطيلات آخر هفته تان بايد عاري از هر گونه كار باشد. به همين دليل، اگر تصميم مي گيريد كه يك روز چهارشنبه را با فرزندانتان بگذرانيد، خيلي به شما خوش نمي گذرد. نياز نيست كل روز را درگير باشيد، فقط نسبت به تيم تان مسئول باشيد و اطمينان حاصل كنيد كه تيم شما مي داند چه زماني قرار است نباشيد. همه كارها در نهايت انجام خواهند شد.

همين موضوع در مورد شب ها و روزهاي كاري هم صدق مي كند. اگر كار مي تواند ساعتهاي بعد از ۵ بعدازظهرتان را بگيرد، پس زندگي هم بايد بتواند ساعت هاي قبل از آن را به خود اختصاص دهد. تعادل را فراموش نكنيد. اين يك بده بستان است. ما از افراد منطقي مي خواهيم كه انتخاب هاي منطقي داشته باشند و اين گونه است كه شركت ها در مسيري منطقي قرار خواهند گرفت؛ اين يعني تعادل.


برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۴:۱۱ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

رعايت علائم نگارشي

با خريد كتاب اصول توليد محتواي متني درباره ي رعايت علائم نگارشي بخوانيد 

خوانده شدن متن، در جمله هاي بلاگ پست، از ويرگول ونقطه و ديگر علائم نگارشي

داده مي كنيم. اين علائم، نقاط مكث و درنگ، تاكيدها، نقل قول ها و... را به خواننده نشان مي دهند. ولي اگر نويسنده در استفاده از اين علائم افراط يا تفريط كند يا آنها را غيراصولي به كار ببرد، ممكن است به متن آسيب برسد و خيلي وقتها، مخاطب نمي تواند بلاگ پستي ساده را به راحتي بخواند و بفهمد. • ويراستار علائم نگارشي لازم را در جاي درستشان قرار ميدهد و علائم اضافه را حذف مي كند

تا مخاطب از خواندن بلاگ پست لذت ببرد. ۳. حذف غلطهاي املايي و تايپي يكي از مشكلات بزرگ در هنگام نوشتن، داشتن غلطهاي املايي و به لطف كيبورد، غلط تايپي است. ويراستار با نهايت دقت و حوصله، طوري اين مشكلات را رفع مي كند كه به نظام كلي بلاگ پست خللي وارد نشود. • ويرايش، متن شما را عاري از غلط املايي و تايپي مي كند. ۴. رعايت نيم فاصله رعايت فاصله و نيم فاصله بين كلمه ها نيز از راهكارهايي است كه به درست و روان خواندن و درك درست تر متن كمك مي كند. گاهي نويسنده موقع نوشتن فقط مي خواهد بنويسد؛ در نتيجه زمان چنداني صرف فاصله گذاري و نيم فاصله گذاري نمي كند. ويراستار با استفاده از دانش زباني خود و آخرين مصوبات فرهنگستان زبان و ادب فارسي، فاصله گذاري درست را بين كلمه هاي متن اعمال مي كند. • ويرايش متن باعث مي شود وقتي مخاطب در حال خواندن بلاگ پست است، فاصله هاي

اضافي چشمهايش را خسته نكنند، در خوانش متن دچار وقفه نشود و كلمه هاي ساده و مركب را راحت تر تشخيص دهد. رعايت فاصله گذاري به خواننده در فهم معناي درست متن

كمك مي كند. ۵. حذف حشو حشو كلمه يا عبارت زائدي است كه جمله براي كامل شدن معني به آن نياز ندارد و حتي

دن به معني كلام ميشود. از آنجا كه ما در گفت وگوهاي روزانه مان هم از حشو استفاده مي كنيم، طبيعي است كه اين موضوع تبديل به عادت گفتاري ما شده باشد.


برچسب: انتشارات، نشر، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۴۲ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

بازنگري پيش از انتشار

بعد از پاسخ دادن پاسخ دادن به پنج سوالي كه مطرح كرديم، بايد قلم بعدي را بردارند كه هم

. براي انجام دادن اين كار، رعايت پنج اصل مهم ضروري است تا بلاگ پست هاي

بلاگ پست است، براي انجامدادي ان احمدي و خوانايي داشته باشيم

۱. رعايت املاي درست گلمنها؛

۲، ويرايش ۳، درست نويسي ۴. شكسته نويسي د. كاربرد درست علائم نگارشي

درباره ي بازنگري پيش از انتشار در كتاب اصول توليد محتواي متني برآيند بخوانيد 

پيش از توضيح بيشتر، خوب است مثالي بزنم: بلاگ پست نويسي مانند ساختن شمشير است. براي ساخته شدن شمشير، بايد آن را در كوره بگذاريم كه داغ شود تا بتوانيم به آن ضربه بزنيم و شكلش بدهيم، رعايت اين پنج اصل مهم در بلاگ پستها شبيه همين حرارت دادن وضربه زدن است. اين اصول چيزي نيستند كه ناگهان در ذهن ما بنشينند و به نوشته ما شكل بدهند؛ بلكه درست مثل ضربه هايي كه به شمشير وارد مي شوند، به تدريج متن را شكل مي دهند.

ترديدي نيست كه ساده نويسي و درست نويسي مهارت هايي هستند كه با مرور زمان و يا تمرين نوشتن و خواندن به دست مي آيند، مهم است كه به عنوان نويسنده دقت كنيم تنهايي دور از حشو و كلمه هاي دشوارفهم بنويسيم. بلاگ پست بايد طوري نوشته شود كه آنچه را به عنوان بلاگر مي خواهيم به ذهن مخاطب منتقل كنيم، به بهترين شكل منتقل كند. در نهايت، رعايت اين اول به پديد آمدن بلاگ پستي اصولي و خوانا منجر مي شود.

در ادامه، نكته هايي درباره اين پنج اصل مهم بيان مي كنم تا آنها را مثل جزوه هميشه كنار دستتان داشته باشيد.

اصل اول: بررسي املاي كلمه ها بايد از درستي املاي كلمه هايي كه به كار برده ايم، مطمئن باشيم. در دسترس ترين كار براي ايررسي درستي املاي كلمه ها، مراجعه به فرهنگ لغت هاي آنلاين است. در بيشتر مواقع با همين فرهنگ هاي آنلاين به هدف خود مي رسيم. در غير اين صورت، مي توانيم از كتاب هاي فرهنگ يا لغت نامه ها بهره ببريم اصل دوم: ويراستاري اون استاني با ويرايش عبارت است از بررسي دقيق متن، با هدف ايجاد تغييرات و اصلاحات در

هدف كلي از انجام ويرايش رسيدن به كيفيتي استاندارد در متن مدنظر است

 

برچسب: انتشارات، نشر، معرفي كتاب.ديجيتال ماكرتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۹:۵۸ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

تعطيلات الكي نداريم

بخشي از متن كتاب لازم نيست ديوانه وار كار كني را در ادامه مشاهده مي‌كنيد. براي  خريد كتاب  لازم نيست ديوانه وار كار كني به سايت نشر برايند مراجعه كنيد.

تعطيلات الكي نداريم

زماني كه كسي در بيس كمپ به تعطيلات مي رود، بايد احساس كند كه در نمي كند. ما آنها را تشويق مي كنيم تا به طور كامل از همه چيز ببرند؛ انبي روي رايانه خود خارج شوند، اپليكيشن بيس كمپ را از تلفن خود حذف كنند و هيچ چين نكنند. بايد به معناي واقعي كلمه مرخصي رفته باشند و هر تماس كاري اي را قطع كن بود، بايد احساس كند كه ديگر در اينجا كار مي كنيم تا به طور كامل از همه چيز ببرند؛ از برنامه هاي بيس كمپ تعطيلات اين است كه افراد از فضاي كار دور شوند و نه تنها در جاي ديگري باشند هدف كلي تعطيلات اين است ك بلكه به طور كامل به چيز ديگري فكر كنند. كار نبايد ذهن شما را مشغول كند. تماما اما واقعيت چيز ديگري است، اين كه اغلب شركتها هيچ گونه زماني را براي سپري كردن يك تعطيلات واقعي به كاركنانشان نمي دهند و درواقع آنها را به «تعطيلات الكي» مي فرست تعطيلاتي كه در آن همچنان بايد در جلسات تلفني شركت كنند و هروقت سؤالي پيش آمد همواره در دسترس باشند.

اگر تمام وقت كار مي كنيد، آخرين باري كه واقعا از تمام وقت كار كردن فاصله گرفته ايد، كي بوده است؟ نه براي يك آخر هفته، بلكه براي هفته ها. آخرين باري كه وقتي از محيط كار دور هستيد، از همكاران خود چيزي نشنيده باشيد؟ آخرين باري كه به خاطر چك نكردن كارهايتان احساس گناه يا اضطرار نكرده باشيد؟ عده خيلي كمي از افراد، به ويژه در ايالات متحده، ميتوانند چنين چيزي را در اين روزها ادعا كنند و اين يك فاجعه است.

تعطيلات الكي كاركنان را در تنگنا قرار مي دهد؛ تنگنايي كه آنها را مسئول مي داند تا در هر زماني به سر كارشان برگردند. مرخصي اي كه بايد فورا آن را ترك كرد، يك مزيت محسوب نمي شود، بلكه بيشتر شبيه يك وام لعنتي با شرايط وحشتناك است. بهره بيشتر و نگراني بيشتر. بايد از آن بگذريد؟

در حقيقت، كارفرمايان حقي بر شبها، تعطيلات آخر هفته يا مرخصيهاي شما ندارند. اينها زمان هايي براي زندگي كردن هستند. شرايط اضطراري واقعي يك استثنا است، اما بايد حداكثر يك يا دو بار در سال رخ دهند.

وقتي شركت ها طوري رفتار مي كنند كه انگار مالك كل زمان كاركنان خود هستند، فرهنگ فرسودگي عصبي را رواج ميدهند. هركس به فرصتي براي دور بودن از كار و تجديد قوا نياز دارد. اگر چنين چيزي از آنها گرفته شود، خصوصا در زمان تعطيلات مجاز، با احساس خستگي و بي ميلي به كار باز خواهند گشت.

سعي نكنيد تعطيلات الكي را با گفتن «اما شما مي توانيد هر چقدر كه خواستيد به مرخصي برويد» توجيه كنيد. در صنعت ما «تعطيلات نامحدود» رايج شده است. بسيار جذاب به نظر مي رسد. اما اگر اين برچسب را بكنيد، يك اقدام كاملا پوسيده پيش روي شما است.


برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، كتب برايند، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۹:۵۶ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

اصول كلي بلاگ نويسي

چه شما اهل بلاگ‌پست‌نويسي باشيد، و ايده‌پردازي و نوشتن يك بلاگ‌پست چندان برايتان سخت نباشد؛ و چه مايل به نوشتن بلاگ‌پست باشيد اما هنوز به جرگۀ بلاگرها نپيوسته باشيد، وجود يك منبع جامع و كامل براي آموزش نوشتن بلاگ‌پست، به شما كمك خواهد كرد.

درباره ي اصول كلي بلاگ نويسي در كتاب اصول توليد محتواي متني بخوانيد.

منظور از منبع جامع متني نيست كه اصول كلي بلاگ‌نويسي را با رديف كردن يك‌سري جمله‌هاي كلي بيان كند. چنين منابعي در گذر زمان بي‌ارزشي و ناكارآمد بودنشان مشخص مي‌شود. همين الان هم در گوشه كنار اينترنت از اين دست مطالب زياد است. اين كتاب ويژگي‌هاي زير را دارد:

۱- با ترسيم نقشۀ راه، مسير را به مخاطب نشان دهد. نشان دادن نقشۀ راه به مخاطب كمك مي‌كند بداند كه با قدم برداشتن در چه مسيري، مي‌تواند يك بلاگ‌پست حرفه‌اي بنويسد.

۲- نكته‌اي را از قلم نينداخته است و به تمام جزئيات دقت كرده است. دقت به جزئيات اهميت دارد چون نشان مي‌دهد نويسندۀ كتاب، خود بر الفباي موضوع مسلط است و واقعاً قرار است چيزي آموزش دهد و قصدش بيان بديهيات نيست.

 

برچسب: انتشارات، نشر، معرفي كتاب.ديجيتال ماركتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۳:۴۵ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)