booket booket .

booket

دو معیار هر مارکت پلیس


بخشی از کتاب راهنمای مارکت پلیس ها را در ادامه بخوانید:

دو معیار هر مارکت پلیس

در فصل پنجم، به طور مفصل، در مورد معیارهای مارکت پلیس ها صحبت خواهیم کرد، اما دو معیار کلیدی به منظور درک بهتر استارت آپ های مارکت پلیسی عبارتند از:

۱. ارزش ناخالص فروش عرضه کنندگان (GMV)

GMV مجموع ارزش دلاری هر آن چیزی است که از طریق یک مارکت پلیس و در یک دوره زمانی مشخص فروخته میشود. این رقم بسیار متفاوت و بزرگ تر از درآمد خود مارکت پلیس است. همچنین، ارزش خالص فروش برابر است با ارزش ناخالص فروش عرضه کنندگان (GMV) منهای ارزش محصولات برگشت خورده یا خدمات کنسل شده.

• محاسبه دقیق GMV در مارکت پلیس هایی که معاملاتشان روی بستر خودشان ثبت می شود، اما در خارج از آن و به صورت آفلاین انجام می شود، مانند Thumbtack، سخت است و اغلب دقیق نیست.

۲. نرخ کمیسیون

درصدی از ارزش معامله است که مارکت پلیس ها آن را تحت عنوان اجرت یا فی دریافت می کنند. عموما، تنظیم مقدار کمیسیون، سنگ بنای مدل کسب وکار و مدل درآمدزایی در یک مارکت پلیس است.
• طبیعی است که یک مارکت پلیس هرچه ارزش بیشتری ایجاد کند، کمیسیون بیشتری نیزدریافت می کند. به عنوان مثال، اگر مارکت پلیسی کمک کند تا عرضه کنندگان، مشتریان بیشتری پیدا کنند، آنگاه عرضه کنندگان به احتمال زیاد قادر به پرداخت کمیسیون بالاتری هستند.


برچسب: برایند، نشربرایند، کتاب‌های برایند، کتب برایند، مارکت پلیس، کتاب مارکت پلیس،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۰:۲۴ توسط:فاطمه رمضانی موضوع: نظرات (0)