booket booket .

booket

نهال انگور قرمز

 نهال انگور کشمشی قرمز


طبق گزارش "سازمان خواربار و کشاورزی" (FAO)، تقریباً 76000 کیلومتر مربع از جهان برای پرورش انگور استفاده می شود. حدود 71 درصد انگور برای  استفاده می شود. 27 درصد به عنوان میوه تازه و 2 درصد به عنوان میوه خشک استفاده می شود. بخشی از تولید انگور به ساخت  می رسد تا به عنوان شیرین کننده برای میوه های کنسرو شده "بدون شکر افزوده" و "100% طبیعی" استفاده شود. سطح اختصاص داده شده به تاکستان حدود 2 درصد در سال افزایش می یابد.

 

انگور قرمز یکی از پرطرفدارترین انواع انگور است. از آن برای ساخت مربا و ژله  استفاده ی زیادی می شود. مویز یکی دیگر از مشتقات این نوع انگور است. در زیر درباره ی بعضی از ویژگی ها و خواص انگور قرمز صحبت کرده ایم.

انواع انگور قرمز
رایج ترین انواع انگور قرمز Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Syrah/Shiraz, and Zinfandel هستند. همانطور که می بینید یکی از این انواع به اسم شهر شیراز نام گذاری شده است. 

در دنیا بیش از 200 نوع انگور قرمز وجود دارد.

خواص انگور قرمز
انگور قرمز خواص زیادی برای سلامتی و پوست دارد. این انگور کالری کمتری نسبت به انگور سبز دارد. ویتامین های A، c، B6، پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر، فولات، منیزیم و سلنیوم در آن وجود دارند. فلاونوئیدها قوی ترین آنتی اکسیدان هایی هستند که در انگور یافت می شوند که به سلامت چشم کمک می کند.

 


لیست خواص انگور قرمز
در اینجا لیستی از فواید این میوه ی خوشمزه را تهیه کرده ایم و بعضی از آن ها را :

ضد پیری
ضدباکتری
سلامت پوست
اختلالات کلیوی
آلزایمر
بهبود بینایی چشم
کم خونی
تقویت قلب
بهبود قدرت مغز
مبارزه با سرطان
تقویت سیستم ایمنی بدن
کاهش وزن
آسم
جلوگیری از آب مروارید                                                                                                                                                                                                                                           بالاتر چندین کاربرد و استفاده ی انگور قرمز را بیان کردیم. روش های زیادی برای مصرف انگور قرمز وجود دارد. می توانید از آن نوشیدنی های گوارا درست کنید یا آن را به مربا تبدیل کرده و به عنوان صبحانه یا دسر همراه با غذا میل کنید. یکی دیگر از روش های مصرف انگور قرمز، تهیه سالاد میوه است که می توان آن را به عنوان میان وعده نوش جان کرد. شراب که از گذشته های دور در کشورمان تولید می شده نیز روشی برای مصرف انگور قرمز است. در آینده سعی خواهیم کرد که اطلاعات کامل تری درباره روش های مصرف آن برایتان آماده کنیم.انگور قرمز در پوست و همچنین هسته‌های خود حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رسوراترول است که به «مولکول جوانی» شهرت دارد. رسوراترول یک عامل حفاظت کننده موجود در انگور است که به صورت سدی در برابر مهاجمان بیرونی عمل می‌کند. این ترکیب در صنعت داروسازی در ترکیب بسیاری از محصولات مربوط به سلامتی استفاده می‌شود.

 
انگور قرمز به دلیل دارا بودن این ترکیب آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده از بروز پیری زودهنگام پیشگیری می‌کند. برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این ترکیب بهتر است انگور را به صورت درسته میل کنید و تا حد امکان از خودداری کنید. فراموش نکنید پوست، گوشت و هسته این میوه دارای خواص فراوانی است بنابراین از دور ریختن هسته آن‌ها بپرهیزید. البته باید بدانید که با مصرف  طبیعی کمک زیادی به سیستم جریان خونتان خواهید کرد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۴:۱۶ توسط:فاطمه رمضانی موضوع: نظرات (0)