booket booket .

booket

نهال انگور سياه شاهاني

 

خريد نهال انگور سياه شاهاني
برخي از ارقام محبوب‌ انگور در ايران

قلمه‌ اي كه براي كاشت استفاده مي‌ كنيد، بايد از ارقام مطلوبي باشد كه سريع‌ تر به ريشه‌ زايي برسند. و يا اينكه از قلمه‌ هايي استفاده شود كه در صورت ريشه‌ دار شدن در زمان طولاني‌ تر ابتدا در خزانه كشت شود يا اينكه در زمان زودتر از موعد فصل رويش، اين ريشه‌ دار شدن انجام پذيرد.

درخت انگور يا مو را مي‌ توانيد در محيط‌ هاي معتدل به صورت ديم و با آب باران پرورش دهيد اما در محيط‌ هاي كمي خشك بايد آن را آبياري كرد تا محصول كافي از انگور بدست بيايد. براي تهيه‌ ي يك باغ انگور توصيه مي‌ شود فواصل درخت‌ ها از هم حدود 50-40 سانتيمتر باشد و براي هركدام يك گودال 30-20 سانتيمتري در زمين ايجاد كنيد.

اكثر مواقع براي كاشت مو در سطح وسيع از ارقام مورد نظر انگور قلمه‌ هايي تهيه شده و در خزانه يا گلخانه به منظور توليد ريشه با هورمون يا بدون هورمون ريشه‌ دار مي‌ شوند. سپس در فصل پاييز يا اوايل فصل رويش به باغات مناسب منتقل شده و در جاي اصلي خود كاشته مي‌ شود. توجه داشته باشيد كه سله شكني و وجين كردن يا كندن علف‌ هاي هرز بايد مرتباً انجام شود تا نهال انگور قوي‌ تر شود.

براي مراحل داشت يا پرورش نهال اين ميوه تا تبديل شدن به درخت بالغ و ميوه‌ دهي، در فصل بارندگي مانند پاييز و زمستان هفته‌ اي دوبار و در فصل خشكي مانند تابستان هفته‌ اي دو تا سه بار آن را آبياري كنيد. البته در صورت امكان براي صرفه‌ جويي در آب بهتر است از سيستم آبياري قطره‌ اي استفاده كنيد.

در صورت نياز مي‌توان در مراحل مختلف داشت از كود دهي براي تقويت درخت و از آفت‌ كش براي رفع آفات آسيب زننده استفاده نمود.
ويژگي هاي انگور شاني
انگور شاني داراي دانه هاي گرد و درشت و تيره رنگ زرشكي- بنفش است. در قياس با ديگر انگورها پوست كلفتي دارد كه قرمز مايل به سياه است و گوشت آن هم قرمز و سفت است. نهال انگور شاني را تاك يا مو هم مي گويند. ساقه هاي آن اكثراً به رنگ قهوه اي است كه نشانگر رسيده بودن آن و آماده بودن آن جهت تهيه ترشي يا سركه شاني است.
خواص و فوايد مصرف انگور شاني
• براي كم خوني موثر است و در عين حال پاك سازي خون را انجام مي دهد.

• چاق كننده و اشتها آور است و افرادي كه بسيار لاغر هستند و مي خواهند چاق شوند، مي توانند يك ليوان صبح و يك ليوان عصر آب انگور ترجيحا همراه با غذا بخورند.

• براي درمان سل، يبوست، بواسير و سياه سرفه موثر است.

• آب انگور شاني تازه براي بيماراني كه دچار ورم كليه هستند، نوشيدني مناسبي است، براي اينكه ادرارآور است.

• انگور سياه به دليل دارا بودن مقدار زيادي آنتي اكسيدان و ماده هاي معدني در تقويت مو و برطرف كردن التهابات سر موثر مي باشد و از مهم ترين فوايد مصرف انگور شاني به شمار مي آيد.

• لاغر كننده است درصورتي كه آن را از صبح تا ظهر، به تنهايي بخوريد و چنانچه آن را همراه با غذا بخوريد چاق كننده است.

• انگور و آب انگور ضعف عمومي را از بين مي برد و براي دوره نقاهت بعد از بيماري مفيد است و براي برگشت نيروي عضلاني خيلي مفيد است.

• انگور شاني، به دليل دارا بودن مقدار زيادي ويتامين C، مي تواند باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و سطح گلبول هاي سفيد خون را افزايش دهد.

• بعضي از پزشكان اعتقاد دارند كه آب انگور تازه نوعي شير گياهي است كه مواد غذايي آن بيشتر از شير حيواني است.

• استفاده  و من جمله انگور شاني تازه براي افردي كه نارسايي كبد دارند سفارش شده است، براي اين كه عمل ذخيره قند در كبد و دفع صفرا را آسان، كبد را تقويت و به كار كردن سالم آن كمك مي كند.

• چنانچه را بر پوست بماليد، چين و چروك آن را بر طرف مي كند و پوست را با طراوت مي كند.

انگور يك غذاي عالي براي سلسله اعصاب مي باشد و فشار عصبي را تسكين مي دهد.


برچسب: انگور، نهال انگور، خريد نهال انگور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۶:۳۸ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

كتاب لازم نيست ديوانه وار كار كني

بخشي از كتاب لازم نيست ديوانه وار كار كني را در ادامه مي‌خوانيد:
فشار كاري را دفن كنيد به آب و آتش رٹون به خاطر كار به يك امتياز انحصاري در روحيه كارآفريني تر اين جريان بي پايان افزايش حجم كار، مشاله شما را بيشتر و بيشتر مي
كند. وقتة خودتان را از اين شرايط خاص كنيد كافي است فقط نگاهي به «
كارآفرين در اينستاگرام داشته باشيد. انسان ها كروائي تلاش و كوشش متولد شده اند!
مجبور نيستيد به طرز مضحك بار بلكه بايد به طرز مضحكي متعدد باشيد»
اهداف شما به احساستان اهميتين اين جمله ها آن قدر ادامه پيدا مي كنند تا حالت تهوع به شما دست دهد.
فشار كار ممكن است براي كساني كه هنوز تا حد زيادي به آن گرفتار نشدهان فانوس دريايي راهنما را بازي كند و بعد وقتي زياد مي شود آن ها را گول بزند، اما در ح فقط با سخت كار كردن و اديت شان مترادف است
براي آن اقليت كوچكي كه به نوعي مي دانند در ميان انبوه كار دنبال چه چيزيه كارهاي بسيار بيشتري پيش مي آيد كه در نهايت به شكست، اتلاف و بي نتيجهيد مي شود و هيچ چيز از آن به دست نمي آيد. چرا؟
شما به اين علت كه همه چيز را فدا مي كنيد، شايسته شكست يا پيروزي نيستيد، جو تحمل سختي و خستگي براي به دست آوردن يك هويج بزرگتر اصرار كرده ايد. تجربه انا بسيار فراتر از فشار كار حداكثري ۲۴ ساعته است.
اين هم دقيقا يك توصيه بد است. بعيد است كه يك ديدگاه كليدي يا يك ايده درخشان اي پايان چهاردهمين ساعت از روز بياييد. خلاقيت، پيشرفت و تأثيرگذاري در برابر نيروي بي رحمانه فشار كار تسليم نمي شوند.
در حال حاضر، اين تضاد عمدتا از نگاهي نشئت مي گيرد كه بر دنياي افراد خلاق متمركز است، افرادي نظير تويسندگان، برنامه نويسان، طراحان، سازندگان، افراد مولد. شايد قلمروهايي از كارهاي دستي وجود داشته باشد كه در آن ورودي بيشتر برابر با خروجي بيشتر باشد، حداقل براي مدتي. اما به ندرت در مورد افرادي مي شنويد كه از روي اجبار سه شغل كم درآمد دارند و به پرمشغله بودن خود افتخار مي كنند. اين ها تنها مدعياني هستند كه براي امرار معاش تلاش نمي كنند و فقط مي خواهند به فداكاري بزرگ خود ببالند.
كارآفريني تبيايد يك داستان حماسي از بقا به قصد كشت باشد. در اغلب مواقع شرايط خسته كننده تر از اين است. چيزي كه شباهتي به پريدن از خودروي در حال انفجار و صحنه هاي تعقيب و گريز وحشيانه ندارد و بيشتر به آجر روي آجر گذاشتن و يك دور ديگر رنگ زدن روي ديوار شبيه است.
حتي بهترين شيوه هاي داخلي خودمان در بيس كيمپ، زماني تنظيم شدند كه فتوا هفت نفر در اين شركت حضور داشتيم و وقتي تعدادمان به سي نفر رسيد با شكست مواحد وما را به عقب راندند، دائما در دام چيزهايي مي افتاديم كه قبلا كارايي خوبي داشتند، اما در آن كارايي شان را از دست داده بودند
اين مشكل فقط به خاطر تفاوت در اندازه نيست، بلكه به خاطر تفاوت در همه چيز است آيا خدمتي را با اقساط چند مرحله اي مي فروشيد يا محصولي كه ميفروشيد همان موقع هزينه اش را دريافت مي كنيد؟ دو طرز كار مختلف. آيا فقط براي اپليكيشن خاص و تأثينا آيفون طراحي اي عالي داريد، يا مي خواهيد به اندرويد، وب و ايميل نيز دسترسي پيدا كند طرز كارهايي مختلف، آيا شركتتان را براي ماندگار شدن ميسازيد يا كار را با در نظر گرفتن يك استراتژي خروج شروع مي كنيد؟ طرز كارهايي مختلف. آيا افراد شما مدت طولاني اي را با هم كار كرده اند، يا در حال ساخت يك تيم كاملا جديد هستيد؟ طرز كارهاي مختلف.
دلايل زيادي وجود دارد كه مي توان نسبت به بهترين طرز كارها هم ترديد داشت. اما يكي از متداول ترين آنها زماني است كه مي بينيد يك نفر، تنها با مشاهدات بيروني خود، نحوه انجام كار را در يك شركت ديگر استنتاج مي كند: «
ده روش برتر اپل براي توليد محصول
آيا آن شخص در تيم توسعه محصول اپل كار كرده است؟ نه. در حقيقت، او فقط بر پايه پيش فرض هايش در مورد چگونگي پيش رفتن امور در آن شركت نتيجه گيري كرده است. تا زماني كه خودتان كاري را انجام نداده باشيد، در موقعيتي نيستيد كه بتوانيد آن را به عنوان بهترين طرز كار رمزگذاري كنيد.
علاوه بر اين، بسياري از بهترين طرز كارها، كاملا براساس آداب و رسوم قديمي هستند. هيچ كس نميداند كه از كجا آمده اند، چرا شروع شده اند و چرا همچنان دنبال مي شوند. اما به دليل داشتن برچسب قدرتمند بهترين طرز كار»

 


برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۷:۵۰ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

معرفي راهنمايي ماركت پليس ها

بخشي از كتاب راهنماي ماركت پليس ها برآيند را در ادامه مي‌خوانيد:

مراحل كشت ايده، رشد و مقياس كردن يك ماركت پليس ۴۵ فروشنده، شما زمان بيشتري را براي اثبات كسب و كارتان مي خواهيد. در حقيقت، مقدار زماني كه براي راه اندازي يك ماركت پليس نياز است، مي تواند تا سه سال طول بكشد. اگر نگاهي به سبد سرمايه گذاري شركت Version One بيندازيد، مي بينيد كه بستر تامين مالي جمعي Indiegogo در سال ۲۰۰۷ تأسيس شد، اما چهار سال طول كشيد تا به شكوفايي برسد.

اين بدان معناست كه بنيان گذاران بايد به ايده خود ايمان داشته باشند، حتي اگر كسي ايده آنها را قبول نداشته باشد. البته به اين معني نيست كه چشمشان را روي بازار ببندند. شما بايد به طور مداوم سيگنال هاي كوچكي را كه در مسير درستي قرارتان مي دهند دنبال كنيد؛ سيگنال هايي مانند افزايش تبليغات دهان به دهان توسط پذيرندگان اوليه، تكرار استفاده از سايت توسط خريداران، افزايش ليست موجودي فروشندگان و بازخورد مثبت كاربران

به همان اندازه كه بنيان گذاران صبور هستند، سرمايه گذاران نيز بايد صبور باشند: هيچ ماركت پليس دوطرفهاي يك شبه ساخته نمي شود.

مرحله ۳: دوره مقياس كردن ماركت پليس همزمان با اين كه يك ماركت پليس متوجه مي شود چگونه خريداران و فروشندگان را به هم برساند و نقدشوندگي ايجاد كند، چرخه مطلوب آغاز مي شود. رشد ماركت پليس خيلي زود شتاب مي گيرد. هدف نهايي اين است كه يك استارت آپ موفق تبديل به يك شركت بزرگ شود. اما به محض اين كه شروع به مقياس كردن مي كند، براي ادامه پيشرفت به استراتژي هاي جديدي نياز دارد. .. اعتماد و امنيت را تقويت كنيد در انجام هر معامله اي وجود يك سطح حداقلي از اعتماد لازم است. در روزهاي آغازين فعاليتتان احتمالا يك اجتماع كوچك و پرشور حول ماركت پليس خود داشته باشيد. پس، اعتماد و امنيت دغدغه هاي مهمي نيستند. با اين حال، با رشد يك ماركت پليس و كسب محبوبيت، ناگزير برخي بازيگران بد هم جذب آن مي شوند. همان طور كه در سال ۲۰۰۸ يك كاربر TechCrunch در پاسخ به مقاله اي در مورد Airbnb نوشت:

اگر Airbnb رواج پيدا كند و همه گير شود سقوط خواهد كرد، زيرا افرادي كه مرتكب دزدي، سوءاستفاده، تجاوز و قتل ميشوند از اين سيستم استفاده خواهند كرد. اين موضوع باعث گسترش وحشت و تخريب همه چيز مي شود.

دعا مي كنم كه Airbnb هيچ وقت فراگير نشود، اين تنها راه زنده ماندنش است.» به عنوان يك ماركت پليس بايد با بازيگران بد به طور جدي مبارزه كنيد تا ديگر خريداران و فروشندگان به كسب و كارتان اعتماد كنند.

. اما سوال ام است كه آيا نرخ ۳۰ درصدي اي كه پلتفرم مي گيرد، منجر به تقويت موقعيت استراتژيك مي شود يا صرفا روشي براي كسب درامد است؟ اگر اين طور است، آيا اين ريسك وجود نظر استراتژيك دريافت كميسيون بيش از حد يك عامل كاملا منفي قلمداد شود؟

بياييد با فيس بوك شروع كنيم. پلتفرمي كه در سالهاي اولش رشد چشمگي ۔ قدرت انتشار در اين پلتفرم، با توجه به فراگير شدن آن، رسانه مهمي براي بسيار اندي محسوب مي شد؛ به ويژه شركتهاي سازنده بازي. فيس بوك آن قدر سريع موفق شد كه بسا از پذيرندگان اوليه اش توانستند به صدها ميليون فروش دست يابند. (Zynga كه عملكرد خور در قسمت جست وجوي فيس بوك داشت، در ششمين سال فعاليتش به يك ميليارد دلا دآ دست يافت همه چيز باور نكردني به نظر مي رسيد. امروز و تنها چند سال بعد از اين ماجرا وضعت طوري است كه شركتهاي سازنده بازي كل تخم مرغ هايشان را در سبد فيس بوك نمي گذارند. عجيب است كه اين شركت ها براي گسترش خود خيلي جسورانه و استراتژيك به راه هايي غير از انتشار از طريق فيس بوك روي آورده اند.

سخت است كه بفهميم دقيقا چه مشكلي پيش آمده است. ممكن است كسي بگويد كه فيس بوك الزاما يك پلتفرم بازي نيست و يا برخي عمق اين موفقيت را زير سؤال ببرند. آنها استدلال مي كنند كه Zynga به خودي خود، نسبت به سايرين كه شكست خورده اند، بسيار خوب است. برخي ديگر به گسترش تلفن همراه اشاره مي كنند كه كار را براي فيس بوك سخت كرده است ( به زودي به آن مي پردازيم)

. علاوه بر اين مسائل، يك استدلال قوي نيز وجود دارد كه مي گويد نرخ ۳۰ درصد بسيار زياد است.

اگر در نظر داشته باشيم كه خيلي از شركت هاي توليدكننده بازي خريداران عمده تبليغات فيس بوك هستند، متوجه خواهيم شد كه «

نرخ كميسيون واقعي»

متفاوت است. زيرا هزينه واقعي رقابت در اين پلتفرم خيلي بيشتر از ۳۰ درصد است. فيس بوك با توجه به موقعيتش، به عنوان رهبر شبكه هاي اجتماعي جهان كه رقيب مهمي هم ندارد، هيچ نيازي ندارد تا بارش را يك روزه ببنددا

فيس بوك براي اين كه بتواند شركاي تجاري اش را در مورد تأثير و اهميت بي چون و چراي پلتفرمش قانع كند، بايد اين موضوع را اثبات مي كرد كه اين پلتفرم مكانيزم مؤثر و كارآمدي را در رابطه با طيف گسترده اي از محصولات و خدمات دارد.


برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، كتب برايند، ماركت پليس، كتاب ماركت پليس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۱:۱۷ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

معرفي كتاب(ماركت پليس ها)

بخشي از كتاب راهنماي ماركت پليس ها را در ادامه مشاهده نماييد. براي خريد كتاب راهنماي ماركت پليس ها به نشر برايند مراجعه نماييد.
ما فناوري ارائه شده تا حد زيادي تجربه كاربران را بهبود مي بخشد
زيادي را به خريداران خانه ارائه مي دهد كه قبلا در دسترسشان نبود. آنها اين اطلاعات را روي نقشه هاي آنلاين با قابليت جست و جو قرار داده اند كه ارزش زيادي خريداران دارد. گوشي هاي هوشمند اين تجربه را بهتر كرده اند با روشن كردن جر اطلاعات بيشتري به دست مي آيد.
در Uber سيستم داراي اطلاعات كامل تري است؛ آن هم در صنعتي كه تاقيات شفافيت در هر دو طرف شبكه منجر به هدر رفت منابع مي شد. اين سيستم امكان استفاده بيشت از اتومبيل، دريافت كرايه هاي بالاتر در ساعات پرتردد براي راننده و زمان سريع تري را جهت شدن مشتري فراهم مي كند.
Desk پلتفرمي است كه امكان برنامه ريزي، توسعه و ارسال كد را از عرضه كننده به خدا فراهم كرده است. همچنين، بايد گفت كه ماركت پليس مانند يك سيستم گردش كار، تجربة همة گروه هاي درگير را در خود افزايش ميدهد. مزيت سيستم گردش كار در اين است كه ميزان كار هركدام از شركت كنندگان را كاهش داده و هزينه هاي تغيير را كم مي كند. ۴. بازاري مناسب است كه ذره اي باشد در حقيقت، ذره اي بودن خريدار و فروشنده، براي يك ماركت پليس آنلاين بسيار مثبت است. به همين ترتيب، يك عرضه كننده يا خريدار عمده، شانس موفقيت يك ماركت پليس آنلاين را كاهش ميدهد. يك عرضه كننده عمده و متمركز تمايلي ندارد تا به يك واسطه اجازه ورود به بازارش را بدهد. از اين رو، به احتمال زياد به جاي اين كه از شما حمايت كند با شما مبارزه خواهد كرد. هركسي كه در صنعت سفر آنلاين فعاليت مي كند مي تواند اين موضوع را تأييد كند كه عرضه كنندگان عمده تمايلي ندارند تا اقتصاد صنعتشان را با ديگران شريك شوند. شركت هاي هواپيمايي بزرگ تقريبا اقتصاد ماركت پليس هاي فروش بليت آنلاين را از بين برده اند و تمام بازيگران آنلاين اين صنعت را به سمت حوزه هتل داري سوق داده اند؛ جايي كه بازار ذره اي است و اقتصاد بزرگتري دارد. اگر به فهرست سرمايه گذاري هاي موفق شركت Benchmark نگاهي بيندازيد، متوجه خواهيد شد كه ويژگي مشتركشان اين است كه عرضه كنندگان آن صنعت ذره اي هستند.
دو معيار هر ماركت پليس در فصل پنجم، به طور مفصل، در مورد معيارهاي ماركت پليس ها صحبت خواهيم كرد، اما دو معيار كليدي به منظور درك بهتر استارت آپ هاي ماركت پليسي عبارتند از: ۱. ارزش ناخالص فروش عرضه كنندگان (GMV) GMV مجموع ارزش دلاري هر آن چيزي است كه از طريق يك ماركت پليس و در يك دوره زماني مشخص فروخته ميشود. اين رقم بسيار متفاوت و بزرگ تر از درآمد خود ماركت پليس است. همچنين، ارزش خالص فروش برابر است با ارزش ناخالص فروش عرضه كنندگان (GMV) منهاي ارزش محصولات برگشت خورده يا خدمات كنسل شده. • محاسبه دقيق GMV در ماركت پليس هايي كه معاملاتشان روي بستر خودشان ثبت مي شود،
اما در خارج از آن و به صورت آفلاين انجام مي شود، مانند Thumbtack، سخت است و اغلب دقيق نيست. ۲. نرخ كميسيون درصدي از ارزش معامله است كه ماركت پليس ها آن را تحت عنوان اجرت يافي دريافت
مي كنند. عموما، تنظيم مقدار كميسيون، سنگ بناي مدل كسب وكار و مدل درآمدزايي در ايك ماركت پليس است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۲:۴۷ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

معرفي كتاب در زمينه ماركت پليس ها

بخشي از كتاب راهنماي ماركت پليس ها را در ادامه مشاهده نماييد. براي خريد كتاب راهنماي ماركت پليس ها به نشر برايند مراجعه نماييد.

در لحظه احساس درد نمي كنند. به علاوه، هزينه هاي حاشيه اي توسعه دهندگان تقريبا نزديك به صفر است؛ نرخي كه قابل تحمل است
. اما سوال ام است كه آيا نرخ ۳۰ درصدي اي كه پلتفرم مي گيرد، منجر به تقويت موقعيت استراتژيك مي شود يا صرفا روشي براي كسب درامد است؟ اگر اين طور است، آيا اين ريسك وجود نظر استراتژيك دريافت كميسيون بيش از حد يك عامل كاملا منفي قلمداد شود؟
بياييد با فيس بوك شروع كنيم. پلتفرمي كه در سالهاي اولش رشد چشمگي ۔ قدرت انتشار در اين پلتفرم، با توجه به فراگير شدن آن، رسانه مهمي براي بسيار اندي محسوب مي شد؛ به ويژه شركتهاي سازنده بازي. فيس بوك آن قدر سريع موفق شد كه بسا از پذيرندگان اوليه اش توانستند به صدها ميليون فروش دست يابند. (Zynga كه عملكرد خور در قسمت جست وجوي فيس بوك داشت، در ششمين سال فعاليتش به يك ميليارد دلا دآ دست يافت همه چيز باور نكردني به نظر مي رسيد. امروز و تنها چند سال بعد از اين ماجرا وضعت طوري است كه شركتهاي سازنده بازي كل تخم مرغ هايشان را در سبد فيس بوك نمي گذارند. عجيب است كه اين شركت ها براي گسترش خود خيلي جسورانه و استراتژيك به راه هايي غير از انتشار از طريق فيس بوك روي آورده اند.
سخت است كه بفهميم دقيقا چه مشكلي پيش آمده است. ممكن است كسي بگويد كه فيس بوك الزاما يك پلتفرم بازي نيست و يا برخي عمق اين موفقيت را زير سؤال ببرند. آنها استدلال مي كنند كه Zynga به خودي خود، نسبت به سايرين كه شكست خورده اند، بسيار خوب است. برخي ديگر به گسترش تلفن همراه اشاره مي كنند كه كار را براي فيس بوك سخت كرده است ( به زودي به آن مي پردازيم)
. علاوه بر اين مسائل، يك استدلال قوي نيز وجود دارد كه مي گويد نرخ ۳۰ درصد بسيار زياد است.
اگر در نظر داشته باشيم كه خيلي از شركت هاي توليدكننده بازي خريداران عمده تبليغات فيس بوك هستند، متوجه خواهيم شد كه «
نرخ كميسيون واقعي»
متفاوت است. زيرا هزينه واقعي رقابت در اين پلتفرم خيلي بيشتر از ۳۰ درصد است. فيس بوك با توجه به موقعيتش، به عنوان رهبر شبكه هاي اجتماعي جهان كه رقيب مهمي هم ندارد، هيچ نيازي ندارد تا بارش را يك روزه ببنددا
فيس بوك براي اين كه بتواند شركاي تجاري اش را در مورد تأثير و اهميت بي چون و چراي پلتفرمش قانع كند، بايد اين موضوع را اثبات مي كرد كه اين پلتفرم مكانيزم مؤثر و كارآمدي را در رابطه با طيف گسترده اي از محصولات و خدمات دارد.
نوامبر گذشته Zynga و فيس بوك در مورد توافق تجاري بلندمدت شان مجددا مذاكره كردندش.

در سياتل شروع به كار كرد، به رانندگان ماشين هاي شهري پول مي داد تا عليرغم بيكاري در دسترس باشند. رويكردي كه باعث خلق عرضه مي شد. البته، در زماني كه مشتريان و پول به سمت Uber سرازير شدند، اين بار نوبت رانندگان بود تا كميسيون بدهند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۳:۲۱ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

معرفي كتاب در زمينه ماركت پليس ها

بخشي از كتاب راهنماي ماركت پليس ها را در ادامه مشاهده نماييد. براي خريد كتاب راهنماي ماركت پليس ها به نشر برايند مراجعه نماييد.

در لحظه احساس درد نمي كنند. به علاوه، هزينه هاي حاشيه اي توسعه دهندگان تقريبا نزديك به صفر است؛ نرخي كه قابل تحمل است
. اما سوال ام است كه آيا نرخ ۳۰ درصدي اي كه پلتفرم مي گيرد، منجر به تقويت موقعيت استراتژيك مي شود يا صرفا روشي براي كسب درامد است؟ اگر اين طور است، آيا اين ريسك وجود نظر استراتژيك دريافت كميسيون بيش از حد يك عامل كاملا منفي قلمداد شود؟
بياييد با فيس بوك شروع كنيم. پلتفرمي كه در سالهاي اولش رشد چشمگي ۔ قدرت انتشار در اين پلتفرم، با توجه به فراگير شدن آن، رسانه مهمي براي بسيار اندي محسوب مي شد؛ به ويژه شركتهاي سازنده بازي. فيس بوك آن قدر سريع موفق شد كه بسا از پذيرندگان اوليه اش توانستند به صدها ميليون فروش دست يابند. (Zynga كه عملكرد خور در قسمت جست وجوي فيس بوك داشت، در ششمين سال فعاليتش به يك ميليارد دلا دآ دست يافت همه چيز باور نكردني به نظر مي رسيد. امروز و تنها چند سال بعد از اين ماجرا وضعت طوري است كه شركتهاي سازنده بازي كل تخم مرغ هايشان را در سبد فيس بوك نمي گذارند. عجيب است كه اين شركت ها براي گسترش خود خيلي جسورانه و استراتژيك به راه هايي غير از انتشار از طريق فيس بوك روي آورده اند.
سخت است كه بفهميم دقيقا چه مشكلي پيش آمده است. ممكن است كسي بگويد كه فيس بوك الزاما يك پلتفرم بازي نيست و يا برخي عمق اين موفقيت را زير سؤال ببرند. آنها استدلال مي كنند كه Zynga به خودي خود، نسبت به سايرين كه شكست خورده اند، بسيار خوب است. برخي ديگر به گسترش تلفن همراه اشاره مي كنند كه كار را براي فيس بوك سخت كرده است ( به زودي به آن مي پردازيم)
. علاوه بر اين مسائل، يك استدلال قوي نيز وجود دارد كه مي گويد نرخ ۳۰ درصد بسيار زياد است.
اگر در نظر داشته باشيم كه خيلي از شركت هاي توليدكننده بازي خريداران عمده تبليغات فيس بوك هستند، متوجه خواهيم شد كه «
نرخ كميسيون واقعي»
متفاوت است. زيرا هزينه واقعي رقابت در اين پلتفرم خيلي بيشتر از ۳۰ درصد است. فيس بوك با توجه به موقعيتش، به عنوان رهبر شبكه هاي اجتماعي جهان كه رقيب مهمي هم ندارد، هيچ نيازي ندارد تا بارش را يك روزه ببنددا
فيس بوك براي اين كه بتواند شركاي تجاري اش را در مورد تأثير و اهميت بي چون و چراي پلتفرمش قانع كند، بايد اين موضوع را اثبات مي كرد كه اين پلتفرم مكانيزم مؤثر و كارآمدي را در رابطه با طيف گسترده اي از محصولات و خدمات دارد.
نوامبر گذشته Zynga و فيس بوك در مورد توافق تجاري بلندمدت شان مجددا مذاكره كردندش.

در سياتل شروع به كار كرد، به رانندگان ماشين هاي شهري پول مي داد تا عليرغم بيكاري در دسترس باشند. رويكردي كه باعث خلق عرضه مي شد. البته، در زماني كه مشتريان و پول به سمت Uber سرازير شدند، اين بار نوبت رانندگان بود تا كميسيون بدهند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۱:۴۷ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

معرفي كتاب در زمينه ماركت پليس ها

بخشي از كتاب راهنماي ماركت پليس ها را در ادامه مشاهده نماييد. براي خريد كتاب راهنماي ماركت پليس ها به نشر برايند مراجعه نماييد.

در لحظه احساس درد نمي كنند. به علاوه، هزينه هاي حاشيه اي توسعه دهندگان تقريبا نزديك به صفر است؛ نرخي كه قابل تحمل است
. اما سوال ام است كه آيا نرخ ۳۰ درصدي اي كه پلتفرم مي گيرد، منجر به تقويت موقعيت استراتژيك مي شود يا صرفا روشي براي كسب درامد است؟ اگر اين طور است، آيا اين ريسك وجود نظر استراتژيك دريافت كميسيون بيش از حد يك عامل كاملا منفي قلمداد شود؟
بياييد با فيس بوك شروع كنيم. پلتفرمي كه در سالهاي اولش رشد چشمگي ۔ قدرت انتشار در اين پلتفرم، با توجه به فراگير شدن آن، رسانه مهمي براي بسيار اندي محسوب مي شد؛ به ويژه شركتهاي سازنده بازي. فيس بوك آن قدر سريع موفق شد كه بسا از پذيرندگان اوليه اش توانستند به صدها ميليون فروش دست يابند. (Zynga كه عملكرد خور در قسمت جست وجوي فيس بوك داشت، در ششمين سال فعاليتش به يك ميليارد دلا دآ دست يافت همه چيز باور نكردني به نظر مي رسيد. امروز و تنها چند سال بعد از اين ماجرا وضعت طوري است كه شركتهاي سازنده بازي كل تخم مرغ هايشان را در سبد فيس بوك نمي گذارند. عجيب است كه اين شركت ها براي گسترش خود خيلي جسورانه و استراتژيك به راه هايي غير از انتشار از طريق فيس بوك روي آورده اند.
سخت است كه بفهميم دقيقا چه مشكلي پيش آمده است. ممكن است كسي بگويد كه فيس بوك الزاما يك پلتفرم بازي نيست و يا برخي عمق اين موفقيت را زير سؤال ببرند. آنها استدلال مي كنند كه Zynga به خودي خود، نسبت به سايرين كه شكست خورده اند، بسيار خوب است. برخي ديگر به گسترش تلفن همراه اشاره مي كنند كه كار را براي فيس بوك سخت كرده است ( به زودي به آن مي پردازيم)
. علاوه بر اين مسائل، يك استدلال قوي نيز وجود دارد كه مي گويد نرخ ۳۰ درصد بسيار زياد است.
اگر در نظر داشته باشيم كه خيلي از شركت هاي توليدكننده بازي خريداران عمده تبليغات فيس بوك هستند، متوجه خواهيم شد كه «
نرخ كميسيون واقعي»
متفاوت است. زيرا هزينه واقعي رقابت در اين پلتفرم خيلي بيشتر از ۳۰ درصد است. فيس بوك با توجه به موقعيتش، به عنوان رهبر شبكه هاي اجتماعي جهان كه رقيب مهمي هم ندارد، هيچ نيازي ندارد تا بارش را يك روزه ببنددا
فيس بوك براي اين كه بتواند شركاي تجاري اش را در مورد تأثير و اهميت بي چون و چراي پلتفرمش قانع كند، بايد اين موضوع را اثبات مي كرد كه اين پلتفرم مكانيزم مؤثر و كارآمدي را در رابطه با طيف گسترده اي از محصولات و خدمات دارد.
نوامبر گذشته Zynga و فيس بوك در مورد توافق تجاري بلندمدت شان مجددا مذاكره كردندش.

در سياتل شروع به كار كرد، به رانندگان ماشين هاي شهري پول مي داد تا عليرغم بيكاري در دسترس باشند. رويكردي كه باعث خلق عرضه مي شد. البته، در زماني كه مشتريان و پول به سمت Uber سرازير شدند، اين بار نوبت رانندگان بود تا كميسيون بدهند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۱:۱۷ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

نهال انگور قرمز

 نهال انگور كشمشي قرمز


طبق گزارش "سازمان خواربار و كشاورزي" (FAO)، تقريباً 76000 كيلومتر مربع از جهان براي پرورش انگور استفاده مي شود. حدود 71 درصد انگور براي  استفاده مي شود. 27 درصد به عنوان ميوه تازه و 2 درصد به عنوان ميوه خشك استفاده مي شود. بخشي از توليد انگور به ساخت  مي رسد تا به عنوان شيرين كننده براي ميوه هاي كنسرو شده "بدون شكر افزوده" و "100% طبيعي" استفاده شود. سطح اختصاص داده شده به تاكستان حدود 2 درصد در سال افزايش مي يابد.

 

انگور قرمز يكي از پرطرفدارترين انواع انگور است. از آن براي ساخت مربا و ژله  استفاده ي زيادي مي شود. مويز يكي ديگر از مشتقات اين نوع انگور است. در زير درباره ي بعضي از ويژگي ها و خواص انگور قرمز صحبت كرده ايم.

انواع انگور قرمز
رايج ترين انواع انگور قرمز Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Syrah/Shiraz, and Zinfandel هستند. همانطور كه مي بينيد يكي از اين انواع به اسم شهر شيراز نام گذاري شده است. 

در دنيا بيش از 200 نوع انگور قرمز وجود دارد.

خواص انگور قرمز
انگور قرمز خواص زيادي براي سلامتي و پوست دارد. اين انگور كالري كمتري نسبت به انگور سبز دارد. ويتامين هاي A، c، B6، پتاسيم، كلسيم، آهن، فسفر، فولات، منيزيم و سلنيوم در آن وجود دارند. فلاونوئيدها قوي ترين آنتي اكسيدان هايي هستند كه در انگور يافت مي شوند كه به سلامت چشم كمك مي كند.

 


ليست خواص انگور قرمز
در اينجا ليستي از فوايد اين ميوه ي خوشمزه را تهيه كرده ايم و بعضي از آن ها را :

ضد پيري
ضدباكتري
سلامت پوست
اختلالات كليوي
آلزايمر
بهبود بينايي چشم
كم خوني
تقويت قلب
بهبود قدرت مغز
مبارزه با سرطان
تقويت سيستم ايمني بدن
كاهش وزن
آسم
جلوگيري از آب مرواريد                                                                                                                                                                                                                                           بالاتر چندين كاربرد و استفاده ي انگور قرمز را بيان كرديم. روش هاي زيادي براي مصرف انگور قرمز وجود دارد. مي توانيد از آن نوشيدني هاي گوارا درست كنيد يا آن را به مربا تبديل كرده و به عنوان صبحانه يا دسر همراه با غذا ميل كنيد. يكي ديگر از روش هاي مصرف انگور قرمز، تهيه سالاد ميوه است كه مي توان آن را به عنوان ميان وعده نوش جان كرد. شراب كه از گذشته هاي دور در كشورمان توليد مي شده نيز روشي براي مصرف انگور قرمز است. در آينده سعي خواهيم كرد كه اطلاعات كامل تري درباره روش هاي مصرف آن برايتان آماده كنيم.انگور قرمز در پوست و همچنين هسته‌هاي خود حاوي آنتي‌اكسيداني به نام رسوراترول است كه به «مولكول جواني» شهرت دارد. رسوراترول يك عامل حفاظت كننده موجود در انگور است كه به صورت سدي در برابر مهاجمان بيروني عمل مي‌كند. اين تركيب در صنعت داروسازي در تركيب بسياري از محصولات مربوط به سلامتي استفاده مي‌شود.

 
انگور قرمز به دليل دارا بودن اين تركيب آنتي‌اكسيداني فوق‌العاده از بروز پيري زودهنگام پيشگيري مي‌كند. براي بهره‌مندي هر چه بيشتر از اين تركيب بهتر است انگور را به صورت درسته ميل كنيد و تا حد امكان از خودداري كنيد. فراموش نكنيد پوست، گوشت و هسته اين ميوه داراي خواص فراواني است بنابراين از دور ريختن هسته آن‌ها بپرهيزيد. البته بايد بدانيد كه با مصرف  طبيعي كمك زيادي به سيستم جريان خونتان خواهيد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۴:۱۶ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

معرفي كتاب راهنماي ماركت پليس‌ ها

 بخشي از كتاب راهنماي ماركت پليس ها را در ادامه مي‌خوانيد:


 

دو معيار هر ماركت پليس در فصل پنجم، به طور مفصل، در مورد معيارهاي ماركت پليس ها صحبت خواهيم كرد، اما دو معيار كليدي به منظور درك بهتر استارت آپ هاي ماركت پليسي عبارتند از: ۱. ارزش ناخالص فروش عرضه كنندگان (GMV) GMV مجموع ارزش دلاري هر آن چيزي است كه از طريق يك ماركت پليس و در يك دوره زماني مشخص فروخته ميشود. اين رقم بسيار متفاوت و بزرگ تر از درآمد خود ماركت پليس است. همچنين، ارزش خالص فروش برابر است با ارزش ناخالص فروش عرضه كنندگان (GMV) منهاي ارزش محصولات برگشت خورده يا خدمات كنسل شده. • محاسبه دقيق GMV در ماركت پليس هايي كه معاملاتشان روي بستر خودشان ثبت مي شود،اما در خارج از آن و به صورت آفلاين انجام مي شود، مانند Thumbtack، سخت است و اغلب دقيق نيست. ۲. نرخ كميسيون درصدي از ارزش معامله است كه ماركت پليس ها آن را تحت عنوان اجرت يافي دريافت مي كنند. عموما، تنظيم مقدار كميسيون، سنگ بناي مدل كسب وكار و مدل درآمدزايي در ايك ماركت پليس است.

هزينه كردن براي موجودي سايت، عرضه ايجاد مي كند. همچنين، روشي آسان براي ثبت موجودي در مرحله اوليه محسوب مي شود؛ روشي براي بهبود عملكرد ماركت پليسها در ابتداي كار. اما با استفاده از اين روش نمي توان مقياس" كرد، زيرا خريد و مديريت موجودي سايت درحجم بالا بسيار گران تمام مي شود.

۵. ليست موجودي هاي در دسترس را بي درنگ جمع آوري كنيد اخرين استراتژي، جمع آوري اطلاعات موجودي هايي است كه قبلا در جايي فهرست شده اند. براي انجامش مي توانيد از برنامه هاي همكاري در فروش استفاده كنيد. اين رويكرد، مقياس كردن اوليه را كه دنبالش هستيد به شما مي دهد، اما چند اشكال جدي دارد: اول اين كه، درست است شما موجودي زيادي در سايت خود خواهيد داشت، اما هيچ كدام از آنها منحصر به فرد نيستند. حال اين سوال مطرح مي شود كه چرا خريداران به جاي استفاده از سايتهاي ديگر، كه ليست موجودي هايتان را از آنها برداشته بوديد، بايد به سايت شما بيايند؟

مشكل دوم، وقتي ليست موجودي هايتان را از ديگران جمع آوري مي كنيد، به جاي اين كه ماركت يليستان را با تعداد زيادي كاربر خيلي فعاله پر كنيد، اين ريسك وجود دارد كه به يك بستر چندسكويي تبديل شويد. فرد ويلسون با اين كه اين مسئله را از منظر شبكه ها بررسي كرده است، اما نظراتش در مورد ماركت پليس ها نيز صدق مي كند:

فرض كنيد كه كاربرد اوليه يك اپليكيشن، اتصال به مجموعه اي از شبكه هاي جمع آوري و ارائه اطلاعات آنها و در نهايت امكان تعامل با اين شبكه ها به كاربر است. حال سؤالي كه مطرح مي شود اين است: كدام انگيزه در كاربر سبب مي شود تا مستقيم با ديگر كاربران اپليكيشن تعامل داشته باشد و به ساخت يك شبكه در داخل آن كمك كند؟ »


برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۱:۰۷ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)

معرفي كتاب طرفداران دو آتشه

 بخشي از كتاب طرفداران دو آتشه. خريد كتاب طرفداران دو آتشه از طريق سايت نشر برايند امكان پذير است:

دادن روش كار و تئوري علمي آزمايش، سوالي در انتهاي ويدئوها مطرح كردند؛ سوالي كه از مردم دعوت مي كرد تفسيرشان را از نحوه عملكرد آزمايش ها بنويسند. استيو اين پيشرفت را اين گونه شرح مي دهد:

سوال آخر، چيزي است كه تغييرات بزرگي در يوتيوب ايجاد مي كند و آن اين است: در كامنت به ما بگوييد كه به نظر شما چگونه كار مي كند؟» هاها! فقط همين. مي توانيد حدس بزنيد در ادامه چه اتفاقي افتاد؟ بازخوردها به طرز چشمگيري افزايش يافت! به سادگي و تنها با درخواست اعلام نظر و تفسير روش علمي آزمايش ها، او به مخاطبانش انگيزه داد تا قدمي رو به جلو بردارند و در اين كار با او مشاركت كنند. در واقع، او به آنها اجازه پرتاب داد و آن ها نيز پرتاب كردند

به محض شروع علم مريض و با انتشار اولين ويدئومان، ۸۵۰ كامنت دريافت كرديم. كامنت هاي جالبي كه مردم نظرشان را درباره پرسش پاياني ويدئو مي گفتند: دليل اين كه تخم مرغ به داخل بطري رفته، فلان است.)

اين استراتژي به خوبي جواب داد. هزاران نفر شروع به كامنت گذاشتن كردند و براي هر ويدئو، بهترين تفسيرشان را از جواب ارائه دادند. آنها دوستانه در كامنتها با هم بحث مي كردند. بعضي از كامنتها كه تعداد بالايي لايك ميخورد در صدر كامنت ها قرار مي گرفت. بعد از مدتي اين بحث ها تبديل به جنگ فرضيات شده بازخوردها يك تغييردهنده بازي براي استيوو علم مريض بودند.

استيو درباره كاري كه اين استراتژي براي او و كانالش كرد، چنين مي گويد: به راستي كه اين سطح از بازخوردها ونه تعداد بازديدها، دقيقا همان چيزي بود كه توانست توجه يوتيوب را به خود جلب كند و نهايتا، باعث شد تا در ميان ۱۰۰ كانال برتري قرار بگيريم كه از حمايت و سرمايه گذاري بهره مند مي شدند.»

استيو به عنوان يكي از صد توليدكننده محتواي برتر» در يوتيوب لقب گرفته كه افتخاري بزرگ براي او محسوب مي شود. استراتژي مشاركت، مستقيما در شهرت او تأثيرگذار بود؛ «اجازه بدهيد پرتاب كننده.

ازدحام زياد، مردم را به سمت خود مي كشد. هنگامي كه شما جمعيت زيادي را مي بينيد كه اطراف چيزي مي چرخند، غريزه طبيعي شما مي خواهد بداند كه چه چيزي توجه آنها را به خود جلب كرده است

. شما هم مي توانيد از اين غريزه براي درگير كردن مخاطبانتان استفاده كنيد و باعث شويد مردم راه شما را ببينند و به آن بپيوندند.

مردم براي ادامه دادن مكالمه اي كه با ديگران داشته اند، بازمي گردند. 

مالكيت استيو جابز بر پيكسار، حمايت موقت شركت ديزني از فيلم و سپس تجديدنظر آن در سير داستاني فيلم و نقش آفريني شخصيت هايي مثل تام هنكس"، تيم آلن و ديگر صداهاي خاطره انگيز كه در فيلم حضور داشتند. اين شگفت انگيزترين چيزي بود كه تابه حال ديده بودم.

من در مورد پيشينه داستان اسباب بازي ها بيش از اين وارد جزئيات نميشوم، اما دوست دارم بدانيد كه به محض دانستن همه حقايق شگفت انگيز درباره فيلم دست به چه كاري زدم، آنها را با همه كساني كه ميشناختم به اشتراك گذاشتم.

وقتي چيزي را مي دانيد كه كسي اطلاعي از آن ندارد، هميشه اشتياق داريد كه آن را با ديگران به اشتراك بگذاريد، مگر اين كه قول داده باشيد آن را فاش نكنيد و رازدار بمانيد. به همين دليل، غيبت كردن هميشه براي مردم جذابيت دارد. كساني كه با كاليفرنيايي ها هم صحبت شده باشند، احتمالا هميشه نقل قول هايي را درباره منوي پنهاني برگر اين - ان - اوت» شنيده اند. چرا وقتي به حقايق جورواجور يك شركت يا فيلمي كه عاشق آن هستيد، پي مي بريد، اغلب گفت وگوهاي شما با دوستان و فالوئرهايتان با عبارت «آيا خبر داشتي كه ... شروع مي شود؟


برچسب: برايند، نشربرايند، كتاب‌هاي برايند، معرفي كتاب، ديجيتال ماركتينگ، كتاب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۲:۵۶ توسط:فاطمه رمضاني موضوع: نظرات (0)